KSeF 2026

Zmienimy obowiązek w szansę i przeprowadzimy transformację technologiczną waszych finansów

Outsourcing księgowości, usługi księgowe Poznań

Przygotujemy Twoją firmę na KSeF i zrealizujemy przeskok technologiczny, o którym myślisz od dawna. Nowoczesne aplikacje, zautomatyzowane procesy i zaawansowane raportowanie – wszystko w jednym kroku.

Zobacz jakie szanse na realne zmiany może Ci przynieść przygotowanie do KSeF i usługi księgowe dostarczane przez WZ Partners.

 

Czy Twoje obecne biuro
rachunkowe jest gotowe na KSeF?

 

Alarmujące statystyki

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za zarządzanie finansami, musisz mieć pewność, że Twoja organizacja będzie przygotowana na KSeF.

Wielu właścicieli i menadżerów wierzy, że to biura rachunkowe wezmą odpowiedzialność za przeprowadzenie tej transformacji.

Ale oto niepokojący fakt: badanie SaldeoSMART z początku 2025 roku wykazało, że aż 47% biur rachunkowych w ogóle nie wiedziało czym jest KSeF?

Sygnały ostrzegawcze

Jeśli:

Twoje biuro w ogóle nie wspomniało o KSeF i planach przygotowań.
Dokumenty wysyłacie tradycyjną formą mailową, bez użycia dedykowanych aplikacji.
Kontakt z księgową jest utrudniony i długo czekacie na odpowiedzi.
Wasza firma ma ambicje rozwoju, ale wiecie, że procesy księgowe i raportowe są na podstawowym poziomie

– to może być najwyższy czas, aby przejąć inicjatywę.

Czas na działanie

KSeF to nie tylko obowiązek. Można go wykorzystać jako szansę na transformację technologiczną, na jaką zasługuje wasza firma.

Szansa by przekształcić obowiązek w przewagę konkurencyjną

Podczas gdy wiele firm pozostanie biernych w oczekiwaniu na nieuchronny chaos, ambitne organizacje mogą skutecznie wejść w proces zarządzenia zmianą.

Dzięki naszym narzędziom i doświadczeniu, KSeF może być dla waszej organizacji szansą na:

Bezpieczeństwo
i kontrola

  • Procedura ochrony przed wyłudzeniami za pośrednictwem KSeF
  • Zaawansowane zarządzanie uprawnieniami w obiegu dokumentów
  • Pełna kontrola i historia przepływu dokumentów

Kluczowe wyzwania przed 2026, które pomożemy rozwiązać

Integracja systemów sprzedażowych

Problem

Przed wejściem w życie KSeF wasza firma musi wybrać oprogramowanie do obsługi sprzedaży, które będzie obsługiwało połączenie z bazą KSeF.

Nasze rozwiązanie

W standardzie otrzymacie od nas moduł do wystawiania faktur sprzedaży SaldeoSMART w pełni zgodny z KSeF.

Obsłużymy też bardziej zaawansowane scenariusze pomagając dostosować wasze aplikacje do KSeF i komunikacji z ERP.

Zarządzanie fakturami
zakupu

Problem

Wraz z wejściem w życie KSeF faktury
przestaną być wysyłane mailem, ale będą pobierane z serwera KSeF. Przypisanie faktur do odpowiednich osób i działów będzie dużym wyzwaniem.

Nasze rozwiązanie

Pomożemy wam zarządzić uprawnieniami na poziomie aplikacji KSeF i wdrożymy obieg dokumentów SaldeoSMART, który sprawnie obsłuży dystrybucję faktur pobranych z KSeF pomiędzy wasze działy.

Ochrona przed oszustwami

Problem

Wielu ekspertów przewiduje, że przestępcy podejmą próbę wykorzystania KSeF do wyłudzeń. Wystawiając fikcyjne faktury, będą liczyć na luki proceduralne w firmach i otrzymanie bezzasadnego przelewu.

Nasze rozwiązanie

Wspólnie z wami zaprojektujemy obieg dokumentów dostosowany do waszych struktur. Dzięki temu zyskacie szczelne mechanizmy akceptacji, które uszczelnią wasze procedury i uchronią przed wyłudzeniami.

Skontaktuj się z nami

    Wybierz zagadnienie, którego dotyczy Twoja wiadomość:

    6 kroków, w których uzyskasz gotowość do KSeF i więcej

    FAZA OPERACYJNA

    05

    Szkolenia zespołu

    • Uruchomienie indywidualnych kont użytkowników
    • Kompleksowe szkolenie z obsługi systemów
    • Dostęp do centrów pomocy i materiałów video

    06

    Bieżąca obsługa
    księgowa

    • Indywidualny opiekun księgowy
    • Dostęp do premierowych modułów SaldeoSMART
    • Ciągła optymalizacja procesów

    Zaawansowane rozwiązania dostępne dla naszych Klientów

    Podczas gdy wiele firm pozostanie biernych w oczekiwaniu na nieuchronny chaos, ambitne organizacje mogą skutecznie wejść w proces zarządzenia zmianą.

    Dzięki naszym narzędziom i doświadczeniu KSeF może być dla waszej organizacji szansą na:

    Zarządzanie sprzedażą i magazynem w ERP

    Sprzedaż i magazyn z obsługą integracji ERP z KSeF

     

    • Zaawansowane cenniki i kategorie
      elastyczne zarządzanie pricingiem i produktami.
    • Integracja z e-commerce
      integracja ERP z platformami i sklepami internetowymi.
    • Infrastruktura w chmurze
      bezpośredni dostęp do systemu ERP w infrastrukturze WZ Partners.

    Inteligentne budżetowanie

    Kontrola zgodności dokumentów pobranych z KSeF z budżetem

     

    • Intuicyjna konfiguracja.
      Łatwe tworzenie i zarządzanie liniami budżetowymi w panelu webowym.
    • Automatyczne przypisywanie
      funkcja podpowiadania kategorii budżetowej dla dokumentu.
    • Szybki podgląd źródeł
      jeden klik aby zobaczyć dokumenty składające się na dane wykonanie.

    Raportowanie i Business Intelligence

    Profesjonalne analizy z narzędzi BI
    – dane z KSeF i modułów ERP

     

    • Automatyczne raporty
      cykliczne dostarczanie raportów na email w wybranych terminach.
    • Dashboardy online
      dostęp do kluczowych wskaźników 24/7 z dowolnego miejsca.
    • Integracja danych
      łączenie informacji z ERP, KSeF i innych systemów zewnętrznych.

    Nasze doświadczenie w liczbach

    Ponad 100

    Skonfigurowanych obiegów dokumentów

    Ponad 200

    Użytkowników codziennie korzystających z naszych systemów

    Ponad 350

    Typów dokumentów obsługiwanych w ramach obiegów

    Ponad 13 000

    Stron dokumentów miesięcznie obsługiwanych w obiegach

    3 niezależne

    Centra danych z najwyższymi standardami bezpieczeństwa

    Case studies

    Firma z branży consultingowej

    Wyzwania
    • Zespół ds. finansów miał utrudniony kontakt z poprzednim biurem rachunkowym.
    • Dokumenty przesyłane były emailem. Trudno było zarządzać rachunkami do wydatków w podróżach służbowych.
    • Aby móc zarządzać finansami, zespół finansowy przepisywał wszystkie koszty do plików excel.
    Nasze rozwiązania
    • W kilka dni wdrożyliśmy aplikację z obiegiem do dokumentów.
    • Wdrożyliśmy zarządczy plan kont, zgodny z kategoriami budżetowymi i strukturą działów Klienta.
    • Pracownicy w delegacjach zyskali możliwość dodawania dokumentów do obiegu przez aplikację mobilną.
    • Ręczne raporty excela zniknęły. Zastapiły je automatyczne raporty z aplikacji BI.

    Startup z branży technologicznej

    Wyzwania
    • Founderzy skupieni na rozwoju nie mieli czasu na analizy księgowe i nie byli informowani o skali braków w dokumentacji, w tym w fakturach.
    • Próba wyjścia z kryzysu przez zatrudnienie księgowego została przerwana jego nagłym odejściem.
    • Spółka została bez opieki nad finansami, z zakupionym programem ERP i nieporządkiem w księgach.
    Nasze rozwiązania
    • Niezwłocznie odtworzyliśmy księgi za kilka miesięcy wstecz.
    • Dzięki zaangażowaniu i inicjatywie naszego zespołu odzyskaliśmy dla Klienta ponad 220 tys. zł podatku VAT z odnalezionych faktur zakupu.
    • Zorganizowaliśmy wdrożenie modułów sprzedaży ERP po stronie Klienta i zintegrowaliśmy go z naszymi systemami.
    • Wdrożyliśmy obieg dokumentów.

    Firma z branży produkcyjnej

    Wyzwania
    • Spółka zakupiła program ERP, ale nie ukończyła wdrożenia. Wiele procesów wciąż realizowano ręcznie i niezgodnie ze standardami rachunkowymi.
    • Mimo zakupu ERP nie wdrożono obiegu dokumentów. Zarząd i właściciele nie mieli poczucia kontroli i przejrzystości finansów. Procesy zarządzania cash flow były niewydolne.
    Nasze rozwiązania
    • Zmapowaliśmy procesy produkcji, odpowiednio zmodyfikowaliśmy plan kont i wdrożyliśmy prawidłowe schematy rozliczenia i księgowania produkcji.
    • Uruchomiliśmy integracje między naszymi systemami ERP: produkcja i sprzedaż po stronie Klienta. Księgowość oraz kadry i płace: w systemach WZ Partners.
    • Wdrożyliśmy obieg dokumentów z wymogiem akceptacji przez Zarząd przed realizacją płatności.

    FAQ

    Na kiedy nasza firma musi być gotowa na KSeF?

     

    Firmy, których obrót w kwocie brutto (tj. z uwzględnieniem podatku VAT) przekroczył w roku 2024 próg 200 mln zł, będą pierwszymi objętymi obowiązkiem KSeF. Już od 1 lutego 2026 roku będą obowiązkowo wystawiać i wysyłać faktury do swoich odbiorców w tym trybie lub w trybie offline24.

     

    Przesłanie faktury do KSeF będzie wówczas jednoznaczne z jej dostarczeniem do odbiorcy i zgodnie z prawem nie wymaga uprzedniej zgody nabywcy. A więc już od 1 lutego 2026 roku wszyscy Klienci dużych dostawców będą mieli obowiązek odbierania faktur z KSeF.

     

    Pozostali podatnicy (z wyłączeniem tych, których obrót nie przekracza 10 tys zł w miesiącu) zostaną objęci obowiązkiem wystawiania faktur sprzedaży w KSeF z dniem 1 kwietnia 2026. A więc od tego dnia, oprócz obowiązku pobierania dokumentów z KSeF, będą mieli także obowiązek wysyłania do niego swoich faktur sprzedaży.

     

    Obowiązek wystawiania w KSeF dotyczyć będzie także faktur na rzecz odbiorców zagranicznych. Fakultatywne pozostaje jedynie wysyłanie do KSeF faktur wystawionych na konsumentów.

     

    Jak w praktyce będzie wyglądała praca z KSeF?

     

    Modeli współpracy będzie wiele i będą zależne od wielkości i potrzeb firmy. Najmniejsze firmy będą mogły skorzystać z Aplikacji Podatnika KSeF, którą dostarcza Ministerstwo Finansów. Obsłuży ona zarówno pobieranie faktur od dostawców, jak i ich wystawianie. Słabe strony tego rozwiązania to ograniczona liczba funkcjonalności (np. Brak opcji eksportu przelewów do banku) i brak dostosowania do specyfiki współpracy z biurem rachunkowym.

     

    Najlepszym rozwiązaniem będą aplikacje chmurowe oferujące obieg dokumentów zintegrowany z KSeF.

     

    Ich zalety to między innymi:

    • Rozbudowane zarządzanie uprawnieniami
    • Zarządzanie dokumentami pobranymi z KSeF z możliwością ich weryfikacji i zatwierdzania w ramach obiegu.
    • Możliwość współpracy na jednej platformie z biurem rachunkowym.
    • Bezpośrednia integracja z programami księgowym.
    • Obsługa generowania przelewów

    Największe firmy będą zarządzały importem i eksportem danych do KSeF z poziomu swoich programów ERP. Wciąż jednak będą one musiały wdrożyć mechanizmy zatwierdzenia pobranego dokumentu, aby nie paść ofiarą wyłudzeń i zapewnić mechanizmy kontroli biznesowej,

     

    Na czym polega procedura offline24 KSeF?

    Procedura offline24 to odpowiedź Ministerstwa Finansów na obawy biznesu o dostępność i stabilność infrastruktury KSeF. Pierwotnie zakładano, że wystawienie i przekazanie nabywcy faktury poza KSeF będzie możliwe tylko wówczas, gdy ogłoszona zostanie globalna awaria systemu KSeF. W każdym innym przypadku faktura miała być uznana za wystawioną tylko wtedy, gdy uda się ją wysłać na serwery Ministerstwa Finansów i uzyskać zwrotnie numer KSeF dla dokumentu.

     

    Eksperci od początku wskazywali na błędy tych założeń. Rysowali wizje, w których na stacjach benzynowych czy sklepach tworzą się olbrzymie kolejki w oczekiwaniu na połączenie systemu sprzedaży z serwerem KSeF, aby Klient mógł uzyskać potwierdzenie wystawienia faktury.

     

    System, offline24 pozwala na wystawienie i dostarczenie faktury poza KSeF pod warunkiem, że:

    • faktura zostanie wysłana do KSeF w następnym dniu roboczym.
    • Faktura wystawiona w trybie offline jest oznaczona kodem umożliwiającym zapewnienie autentyczności pochodzenia i integralności jej treści.

     

     

    Ile kosztuje przygotowanie firmy do KSeF?

    Jeśli wasza firma zdecyduje się na współpracę z nowoczesnym biurem rachunkowym, dodatkowe koszty przygotowania do KSeF mogą w ogóle nie wystąpić. W WZ Partners dostęp do aplikacji oraz wsparcie indywidualnego opiekuna księgowego Klienci otrzymują w standardzie.

     

    Nowoczesne aplikacje obiegu dokumentów takie jak SaldeoSMART już teraz są gotowe na KSeF.

    Twórcy dbają o to, aby interface pracy na dokumentach KSeF był niemal identyczny jak w obecnym modelu współpracy. Dla obecnych użytkowników zarówno ze strony Klienta jak i biura rachunkowego, którzy pracują w ramach tej samej aplikacji, KSeF nie będzie rewolucją.

     

    Dzięki obiegowi dokumentów, który warto wdrożyć jeszcze przed KSeF, można przygotować hierarchię uprawnień i procesy kontroli.

     

    Firmy, które nie mogą liczyć na kompleksowe wsparcie swojego biura rachunkowego muszą liczyć się z kosztami zakupu i utrzymania oprogramowania oraz wydatkami na wdrożenie oraz przeszkolenie zespołu.